DAŇ Z NEMOVITÝCH VĚCÍ – bez starostí, z pohodlí domova

08.11.2017 15:21

DAŇ Z NEMOVITÝCH VĚCÍ – bez starostí, z pohodlí domova

Daň z nemovitých věcí upravuje zákon č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitých věcí, ve znění pozdějších předpisů.

      Podání daňového přiznání

  • Daňové přiznání je poplatník povinen podat příslušnému správci daně do 31. ledna zdaňovacího období, dojde‑li během roku ke změně okolností rozhodných pro stanovení daně nebo ke změně poplatníka.

  • Tiskopis daňového přiznání včetně samostatných listů a příloh lze získat na všech finančních úřadech.

  • Na Daňovém portálu www.daneelektronicky.cz je k dispozici aplikace pro elektronické podání (EPO). Po zadání základních údajů o přiznávaných nemovitých věcech aplikace EPO automaticky doplní hodnoty potřebné pro výpočet daně, daň vypočte a zkontroluje. Formulář je možné vytisknout a podepsaný doručit na finanční úřad.

    Placení daně prostřednictvím SIPO

  • Žádné složenky, žádné fronty u pokladen, žádné příkazy bance – plaťte daň z nemovitých věcí prostřednictvím SIPO a budete mít záruku, že daň vždy zaplatíte včas.

  • Tiskopis „Oznámení k platbě daně z nemovitých věcí prostřednictvím SIPO“ je dostupný na každém územním pracovišti finančního úřadu nebo na webových stránkách Finanční správy ČR (www.financnisprava.cz).

  • Vyplněný tiskopis spolu s dokladem o přidělení spojovacího čísla SIPO (nebo aktuální rozpis bezhotovostních plateb SIPO) doručte na finanční úřad (nejpozději do 31. ledna).

  • Nejste-li držitelem spojovacího čísla SIPO, vyřiďte si ho na pobočce České pošty (nelze využít spojovací číslo jiné osoby, např. v případě manželů).

     Zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem

  • Služba je určená pro poplatníky, kteří nemají zřízenu službu placení daně prostřednictvím SIPO a pro právnické osoby, které nemají datovou schránku.

  • Údaje potřebné pro placení daně budete mít ve své e-mailové schránce, nemusíte čekat na složenku.

  • Zapomenete‑li daň zaplatit, správce daně Vám zašle upozornění e-mailem.

  • Tiskopis „Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e‑mailem“ je dostupný na každém územním pracovišti finančního úřadu nebo na webových stránkách Finanční správy ČR (www.financnisprava.cz).

  • Vyplněnou žádost, ve které poplatník jednoznačně určí jednu e‑mailovou adresu, na kterou chce dostávat informaci o placení daně z nemovitých věcí je potřeba doručit na finanční úřad (nejpozději do 15. března).

  • Kompletní informaci s údaji pro placení daně ve formátu pdf obdrží poplatník před splatností daně do určené e‑mailové schránky.

BLIŽŠÍ INFORMACE ZÍSKÁTE NA KAŽDÉM FINANČNÍM ÚŘADU.

Odběr novinek

Přihlašte se k odběru e-mailového newsletteru a nenechte si ujít žádnou důležitou novinku.

Odběr novinek

© 2017, Opatovice nad Labem – všechna práva vyhrazena

Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing

Nahoru ↑